sett på fanget en beste far.
Vann lyset som stjerna om natta,
det kom spørsmål, det kom svar.
Din visdom var så uendelig stor,
med fortælinger fra gamle dager.
Du lærte meg om livet, rett og feil,
jeg ga deg latter, jeg ga deg tårer.
Eilita han, i en stor, stor nava'
Du led med trygt omkring,
du ska' i måla ska' begyn'
En liten hand i en stor, stor nabba
Du skal i mål, jeg skal begynne
Alltid skulle vi være venner
Uansett hva som ville skje
du holdt meg håndt, så kom
Av jordet du kommet, til jord skal du bli,
sa presten når vi tok farvel.
Jeg hadde hørt om døden, englene i himmelen,
Jeg lita han, i en stor, store na bak
Du led med trygt omkring,
du gikk i mål av skolbegynn
Jeg lita han, i en stor, store nabak
Du led med tryggt omkring
Du gikk i mål, skål begynn
Du led med tryggt omkring
Du e i mål, a skål begynn
Jeg har så mange gode minner
Jeg skulle ønske du kunne se meg nå
Har fortært dem om oss to
Jeg skal le dem ut i livet
Det er godt å tenke på det
Jeg vet at en dag, jeg går i mål,
står du og venter på meg.
Jeg lita han, i en stor, stor nabang.
Du led meg trygt omkring,
du gikk i mål, jeg skabe gyng.
Eg lita han i ein stor, vat
Du leid meg tryggt omkring,
Eg lita han, eg lita han,